Overslaan naar content

Onze mensen

Jeroen Kruisweg

CEO ALD Nederland & Regional Director Benelux

Mijn loopbaan is begonnen in verkoop, bij de after sales divisie van Sun Microsystems. Na 6 jaar Sun ben ik overgestapt naar ICT-dienstverlener Atos-Origin waar ik heb gewerkt in verschillende commerciële rollen binnen sales, marketing en innovatie. In 2006 maakte ik de overstap naar Canon; eerst als directeur B2B Marketing en Corporate Communicatie en vervolgens als Director Professional Print. Ik heb in 1989 de bedrijfskunde (bachelor) opleiding aan Nijenrode afgerond en daarna doorgestudeerd aan de Academie voor Management, Rijksuniversiteit Groningen. In die periode heb ik me gespecialiseerd in klantpsychologie. Het fascineert me hoe mensen beslissingen nemen. Of juist aarzelen om iets te doen. Bij ALD startte ik als Commercieel Directeur. Er lag er een mooie innovatiestrategie die nog grotendeels gerealiseerd moest worden. Bovendien zat er veel potentieel in de organisatie maar was er aan structuur en professionaliteit nog wel wat te doen. Dat vind ik een geweldige uitdaging. Nu zit het inmiddels met die professionaliteit wel goed, maar er blijft zoveel verandering in de markt dat we voorlopig nog wel even kunnen blijven innoveren! We zijn volop aan het werk om de allerbeste dienstverlener van de branche te worden. Of beter gezegd, te blijven. Dat kan alleen door ambitie en plezier te combineren. Tolerant zijn voor fouten maar wel willen leren. Elkaar helpen en elkaar aanspreken. Balans tussen werk en thuis. Successen vieren, tijd nemen om te denken. En de beste willen zijn, scoren, dat allemaal tegelijk dus! De voordelen van werken bij ALD Automotive zijn collegialiteit, bijdragen aan een organisatie die voorop loopt, jezelf kunnen ontwikkelen en ruimte om te leven zoals jij dat wil. De diversiteit in werk is in mijn baan het mooist. Het ene moment gaat het nog om de strategie voor de komende jaren, dan keuzes maken over het aantal werkplekken in ons pand, waarop de telefoon gaat omdat een klant met pech kwaad is dat hij niet snel genoeg ANWB hulp krijgt. Of ik mag champagne uitdelen om een innovatieve dienst mee te introduceren. Mooi werk. Wij staan voor ‘vrijheid in mobiliteit’. Dat betekent wat voor onze klanten, hun medewerkers maar ook voor onze eigen organisatie en mijn collega’s. Je kan namelijk pas vrijheid doorgeven aan je klanten als je die vrijheid zelf voelt. Ik zou deze ‘purpose’ dan ook graag uit willen dragen naar een grotere groep mensen. Relevant zijn voor klant en collega, dat wil ik graag.

Consent choices