Skip to content

Business Controller - medior - Operations

Hoofddorp, Noord-Holland, Nederland€ 3.800 - € 5.000 per maandControl, BI & Pricing

Functieomschrijving

Wat een mooie functie van Business Controller hebben wij voor jou! Je kunt alleen reageren als jij ruimte wil in je rol, een grote verantwoordelijkheid aan kunt en zeer sterk bent in de vertaalslag maken van cijfers naar de Business. Klinkt geweldig toch? We zullen het nog mooier maken; wil jij jouw bijdrage direct terugzien in de doelstellingen van de organisatie? Wij zijn voor onze afdeling Business Control & BI op zoek naar een initiatiefrijke Business Controller.


Wat ga je doen?

Ons team bestaat uit een Senior Business Controller (leidinggevende), 3 a.i. Business Controllers en 1 junior Business Controller. De interimmers gaan langzaamaan weer uitvliegen en mogen vervangen worden door vaste medewerkers. Als Business Controller heb je een of meerdere Business Units die jij bedient. Er wordt gerouleerd en het is van belang dat je allround kennis hebt (en behoudt) al zul je wel een eigen specialisatie hebben. Jij zult in dit geval verantwoordelijk worden voor onze Operations afdelingen. Mooie businessunits, met zo hun eigen uitdagingen door bepaalde complexiteit. Hier draai jij je hand niet voor om. Hieronder een greep uit jouw werkzaamheden:

  • De strategische KPI’s doorvertalen naar de Business (hiervoor neem jij de rol van coördinator, analysator en verbinder aan)
  • Het jaarlijkse Business Plan & (rolling) Forecast opstellen in samenwerking met de Business Partners
  • Challengen van bedrijfsresultaten op basis van historische informatie en benchmarks i.s.m. de Business Partners (m.b.v. Planning & Control cycle)
  • Het uitvoeren van analyses op de maandcijfers en het signaleren van o.a. trends en externe factoren hierin
  • Ontwikkelen en implementeren van een KPI-dashboard, op tactisch- en operationeel niveau
  • Ondersteunen en adviseren bij bedrijfseconomische vraagstukken
  • Bijdrage leveren aan marge verhogingen en overhead besparingen
  • Actief het initiëren en ondersteunen in procesoptimalisatie en meedenken in bestaande en nieuwe interne controles
  • Signaleren van ontwikkelingen binnen eigen vakgebied met een impact voor de organisatie (risico's en kansen) door bijvoorbeeld externe marktanalyse.

Werken bij ALD Automotive
ALD Automotive: één van de grootste leasemaatschappijen wereldwijd. Mobiliteit neemt een belangrijke plek in ons dagelijks leven in. Daarbij wordt het steeds persoonlijker en duurzamer; digitalisering, nieuwe vervoersconcepten, flexibele diensten én apps volgen elkaar in rap tempo op. ALD Automotive houdt zich voortdurend bezig met het verbeteren en verduurzamen van mobiliteit. Wij zoeken betrokken collega’s die hieraan willen bijdragen en dagelijks meewerken aan het overtreffen van de verwachtingen van onze zakelijke en particuliere klanten.

In het kort:

  • Onderdeel van de Franse bankgroep Société Générale ALD Automotive
  • Met 1,76 miljoen voertuigen in 43 landen behoort ALD Automotive wereldwijd tot de top drie van grootste autoleasemaatschappijen
  • Met innovatie en persoonlijke service als belangrijkste speerpunten zetten meer dan 6.500 werknemers zich iedere dag in voor de tevredenheid van onze klanten
  • In Nederland zorgen wij er met 250 collega’s voor dat onze klanten iedere dag mobiel zijn (Hoofddorp, Vuren en Hengelo)
  • ALD Automotive is in 2022 voor de vijfde keer Great Place to Work certified.

Vereisten

Jij brengt mee:

  • Afgeronde HBO/WO-opleiding, bijvoorbeeld Bedrijfseconomie
  • Ervaring als Business Controller (bij voorkeur bij een corporate opgedaan)
  • Kennis van (financiële) processen en reporting systems, modelling (Excel) en presentatie tools (Powerpoint)
  • Kennis van Power BI (must) en LucaNet (een pré)
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal
  • Je denkt vanuit nature in het realiseren van doelen en toont hierin daadkracht
  • Jij kunt je op iedere laag van de organisatie verstaanbaar maken en de zaken in goede banen leiden
  • Jij neemt de leiding over het proces en kunt deze verantwoording goed aan
  • Zelfstandig, initiatiefrijk en communicatief vaardig
  • Volgen van trends en ontwikkelingen
  • Je bent tussen de 32-40 uur beschikbaar

Jij krijgt:
Wij vinden het belangrijk dat jij je prettig voelt op je werk en met plezier naar kantoor komt. Wij zijn een hecht team. Erg open en eerlijk naar elkaar. We proberen elke maand iets te organiseren zodat we goed de binding houden met elkaar (naast wat ALD-organisatie breed organiseert). Wij bieden een moderne en inspirerende werkomgeving met een collegiale sfeer, een platte organisatie met korte lijnen én hele goede voorwaarden.

  • Een salaris tussen de 3800 en 5000 euro obv 40 uur (afhankelijk van ervaring)
  • Een aantrekkelijke bonusregeling
  • Maar liefst 32 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband, plus een extra vrije dag voor niet rokers
  • Een goede pensioenregeling en een reiskostenvergoeding (vanaf 10 km) van 0,21 eurocent per km en OV wordt volledig vergoed
  • In eerste instantie een contract van 1 jaar
  • Een mooie functie bij een internationale speler met groeiambities
  • Mobiliteitsoplossingen binnen handbereik, zoals bijvoorbeeld korting op private lease
  • De mens staat bij ons echt centraal, dat zie je oa terug in de doorgroei- en ontwikkelmogelijkheden (zo is er echt ruim budget voor ontwikkeling en hebben we een digitaal learning platform met allerlei trainingen en cursussen die je daar kunt volgen)
  • Bij ALD Automotive mag je zijn wie je bent. Wij hechten veel waarde aan onze informele bedrijfscultuur en zijn trots op onze kernwaarden: persoonlijk, gedreven, vriendelijk, oplossend, innovatief en samenwerkend
  • We zorgen ook goed voor jou en hoe vitaal jij je voelt. Ben jij die padelkoning of koningin, of sta je liever tegenover elkaar in de boksring? Bij ALD Automotive houden wel van een beetje competitie. Minstens 1 keer per kwartaal organiseert ons eigen sportteam de meest uiteenlopende sportactiviteiten. Daarnaast hebben we een ‘Welly” app die jou adviseert op het gebied van body, mind en food
  • Naast onze dagelijkse verse fruit en smoothies kan je iedere dag genieten van een heerlijke koffie bereid door onze barista in ons Mobility café
  • Wij vinden het belangrijk dat jouw werk- en privé in goede balans is. Start jij in de ochtend wat later om de kinderen naar school te brengen of ga je wat eerder weg voor een doktersafspraak, bij ALD Automotive is daar ruimte voor
  • Wij hebben het hybride werken omarmt. Gedurende de week ben je minimaal 2 dagen op kantoor om met je collega's samen te werken, te leren van elkaar en successen te vieren, de andere dagen werk je eventueel vanuit een andere gekozen locatie



Onze procedure bestaat uit het maken van een Business Case (nadat wij jouw cv positief hebben bevonden) en na een succesvol resultaat van de Business Case volgt een gesprek op kantoor en het presenteren van de Business Case.


Enthousiast geworden?

Thom van der Weiden, Senior Business Controller, kan je meer vertellen over de functie. Voor vragen kun je contact met hem opnemen via 020-658 7000. Is dit de vacature die bij je past? Aarzel dan niet en stuur je curriculum vitae en bondige motivatie, door te klikken op de button "solliciteren".


Wij wensen niet benaderd te worden als potentiële klant of opdrachtgever

of

Consent choices