Danielle: “Het is bijzonder te ervaren dat ons bedrijf redelijk eenvoudig de overstap kon maken naar het volledig vanuit huis werken. Alle medewerkers waren al uitgerust met een laptop en softphone, omdat veel van hen al een vaste dag per week thuiswerkten. Onze IT-collega’s stonden meteen paraat om daar waar nodig, op technisch vlak hulp te bieden. Iedereen was positief en behulpzaam naar elkaar toe. Ons interne communicatieplatform werd ineens aanzienlijk meer gebruikt; er werden leuke posts over de thuiswerkplekken gedeeld, waardoor we meer over elkaar te weten zijn gekomen.”
Werken aan de keukentafel “De eerste uitdaging was om structuur aan te brengen in de wijze van communiceren, door één communicatiemiddel te kiezen. Op dit moment werden namelijk verschillende communicatiemiddelen gebruikt, zoals Teams, Skype en Whatsapp. De keuze viel op Teams en dit werkt goed. Een andere uitdaging was de werkplek. Een weekje werken aan de keukentafel is geen probleem, maar op de langere termijn is dit niet gezond. We hebben daarom alle medewerkers gevraagd wat zij nodig hadden om hun werkplek goed in te richten, bijvoorbeeld een bureaustoel, goed toetsenbord of een verhoging voor de laptop.”